ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi18-09-2023

15. septembrī MMājā, Elizabetes ielā 2, notika radošās izcilības festivāla ADWARDS ordeņu pasniegšanas ceremonija. Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās. 

Pirmās pakāpes ordeņus, kas nozīmē visaugstāko vērtējumu gan par ideju kvalitāti, gan izpildījuma meistarību, saņēma 18 darbi:

  1. Integrētā kampaņa – Izcila vieta atkritumu poligonam (autori: McCann Rīga, klients: Getliņi EKO)
  2. TV klips – Tasty price (autori: TBWA Latvija, klients: McDonald’s Latvia)
  3. TV klips – Zelta Zivtiņa, priekšapmaksas kampaņa (autori: EnterCreative, klients: Tele2)
  4. Animācijas klips – Berthold Gone Wild (autori: PANIC)
  5. Tiešsaistes video – No meistara par lempi 1 sekundē (autori: VUCA Communications, klients: Latvijas Valsts policija)
  6. Audio identitāte – Rīgas Starptautiskais kinofestivāls Riga IFF (autors: Artūrs Liepiņš, Riga IFF)
  7. Grafiskā komunikācija – Rīgas drosmes un prieka vasara (autori: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
  8. Grāmata – Latvijas fotogrāfija 2022 (autors: Mūsdienu kultūras centrs Kultkom, klients: Foto Kvartāls)
  9. Ilustrācijas – Ziemassvētki kā bērnībā (autors: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
  10. Fotogrāfijas – Lai zied visa pasaulīte (autors: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
  11. Telpas un pieredzes dizains – Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas navigācija (autori: H2E, klients: Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzija)
  12. Telpas un pieredzes dizains – Dabas galerija (autori: Skudras metropole & Don’t Panic!)
  13. Vides reklāma – Lai zied visa pasaulīte (autori: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
  14. Preses reklāma – Krustvārdu kodi (autori: McCann Rīga, klients: LIDL)
  15. Jauns zīmols – XXVII Vispārējie latviešu Dziesmu un XVII Deju svētki (autori: KID Design, klients: Latvijas Nacionālais kultūras centrs)
  16. Zīmola atjaunināšana (rebrand) – Riga Pride 2023 - Atplauksti (autori: LGBT un viņu draugu apvienība Mozaīka, klients: Riga Pride)
  17. Sabiedriskās attiecības – Izcila vieta atkritumu poligonam (autori: McCann Rīga, klients: Getliņi EKO)
  18. Radošās izcilības eksports – izstāde Dizaina muzejā Londonā: Weird Sensation Feels Good. The World of ASMR (autori: Ēter, klients: Londonas Dizaina muzejs sadarbībā ar ArkDes)

 

Otrās pakāpes ordeņus, kas nozīmē izcilu meistarību, saņēma 32 darbi:

Integrētās kampaņas:

  • Drošības spilvens (autori: McCann Rīga, klients: LIDL)
  • STOPIFY (Māris Upenieks, Mārcis Miķelsons-Germs, Miks Miķelsons)

TV & radio

  • What happens in your car stays in your car (autori: VUCA Communications, klients: Balcia Insurance)
  • Aizņemts kļūst sasniedzams (autori: VUCA Communications & Film Angels, klients: Tele2)
  • ZOOPASTA (autori: SHADE studio, klients: Star FM)
  • Criteria, Process, ESG (autori: Sense Media, klients: Hérens Quality Asset Management)
  • Lidlopēdija (autori: McCann Rīga, klients: LIDL)
  • Bizness sākas ar cilvēku (autori: Film Angels & VUCA Communications, klients: Tele2)
  • No meistara par lempi 1 sekundē (autori: VUCA Communications, klients: Latvijas Valsts policija)
  • Fuck Fossil Fuel (autori: Not Perfect Riga, klients: PATA)

Interaktīvie un digitālie risinājumi

  • Black1752 - web page (autori: Element Digital, klients: Black 1752)
  • airBaltic TikTok communication (autori: airBaltic)

Drukas māksla & dizaina meistarība

  • Izglītojoša galda spēle Izglāb rokrakstu! (autore: Līga Rīga)
  • T/C Latvija (TCL) (autori: DEI ARH, klients: LR Kultūras ministrija)
  • Zaļais ceļojums (autori: Rīgas Cirks)
  • Grāmata Atslēgas. Gadsimta vēstures atradumi. (autori: Ilze Grase-Ķibilde)
  • Dziesmu un Deju svētku grafiskā identitāte (autori: KID Design, klients: Latvijas Nacionālais kultūras centrs)
  • Just Nature (autori: KID Design, klients: GEMOSS)
  • Pretrunas (autori: H2E, klients: Kārļa Ulmaņa piemiņas muzejs Pikšas)
  • T/C Latvija (TCL) (autori: DEI ARH, klients: LR Kultūras ministrija)

Preses un vides reklāma

  • Tikai saknes neatdod (autori: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Komunikācijas un Zīmola pārvalde)
  • Kaitinošie kaimiņi (autori: McCann Rīga, klients: Getliņi EKO)
  • Labas ziņas (autori: MAGIC, klients: lv)

Zīmola stāsts

  • Pēdējā brīvā lietotne (autori: McCann Rīga, klients: VOTVOT)
  • STOPIFY (Māris Upenieks, Mārcis Miķelsons-Germs, Miks Miķelson

Sabiedriskās attiecības

  • Drošības spilvens (autori: McCann Rīga, klients: LIDL)
  • Seksuālās izglītības projekts Zinātiekāre (autori: Ogilvy PR, klients: Gedeon Richter Latvija)

Netradicionālā komunikācija

  • Krustvārdu kodi (autori: McCann Rīga, klients: LIDL)
  • Tekstils (autori: MAGIC, klients: ECO BALTIA VIDE)

Zīmola saturs un izklaide

  • Accenture viedās šūpoles (autori: WRONG Digital, klients: Accenture Baltics)
  • PIEDURTIES (autori: McCann Rīga, klients: BITE Latvija)
  • Spēka Vārdi (autori: MAGIC, klients: LMT)

Balvu Young Creative, kurai reklāmas, grafiskā un digitālā dizaina darbus iesniedz jaunie radošie talanti līdz 28 gadu vecumam, ieguva Alise Stefānija Miļuhina ar grāmatu 100 Latvijas burti / 100 Latvian letters (klients: Latvijas Mākslas akadēmija).

Titulu Agency of the year ieguva aģentūra McCann Rīga.

ADWARDS apbalvošanas ceremonija un īpaši festivāla dalībniekiem veltīts elektroniskās mūzikas vakars ar mūziķu Edija Vucēna, ELVI/DUNIAN un Penthaus Duo performancēm norisinājās Elizabetes ielā 2 – nozīmīgā modernisma arhitektūras ēkā, kas, paglābta no nojaukšanas, šobrīd uz laiku ir nodota žurnāla Rīgas Laiks atbalsta biedrības Artsound lietošanā. Projekts MMāja Elizabetes ielā 2 ir sociāls eksperiments, kurā ar dzīvu, mirušu, dīvainu, zinātkāru un radošu muļķu līdzdalību tiek meklētas jaunas sarunu, saprašanās un sadarbības formas starp valodām, paaudzēm, profesijām un sociālajiem burbuļiem.

Sadarbojoties radošo profesiju pārstāvjiem — māksliniekiem, arhitektiem un mūziķiem — un Rīgas Tehniskās universitātes, Latvijas Universitātes, Latvijas Mākslas akadēmijas un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas mācībspēkiem, pētniekiem un studentiem, tiks īstenoti starpdisciplināri pasākumi sasaistē ar ēkas kultūrvēsturisko mantojumu. Arhitektu birojs NRJA piedāvājis ideju ēkā izvietot mākslas, arhitektūras un dizaina muzeju.

Radošās izcilības festivālu ADWARDS jau 17 gadus rīko Latvian Art Directors Club.

 

Draugi & Partneri

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanai. Vairāk: Sīkdatņu politika.